قرآن کریم (1379). ترجمه: عبدالمحمد آیتی، تهران: سروش.
رجبی، عباس (1388). حجاب و نقش آن در سلامت روان. قم: مؤسّسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
--------- (1391). راههای تقویت فرهنگ حجاب. تهران: مشعر.
رضاپور، ابراهیم (1390). نقش استعاره در بازنمایی و بازتولید تحلیل گفتمان انتقادی: ایدئولوژی در رسانهها. رسالة دکتری. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
شفیعی سروستانی، ابراهیم (1387). حجاب: مسئولیتها و اختیارات دولت اسلامی. جلد اول، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
صراحی، محمدامین و محمد عموزاده (1392). بررسی مقایسهای استعارههای خشم در زبان فارسی و انگلیسی. نشریه پژوهشهای زبانشناسی تطبیقی، 3 (6)، 60-39.
فاضلی، فیروز و بهروز سلطانی (1394). الگوی اقناعی استعاره در گفتمان اجتماعی- سیاسی؛ تغییر، تلقین و تثبیت نگرشهای اجتماعی- سیاسی. فصلنامه نقد ادبی، 8 (31)، 91-114.
فتاحیزاده، فتحیه (1387). حجاب از دیدگاه قرآن و سنت، چاپ ششم، قم: دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم.
متین، پیمان (1392). مردمگیاه: گیاهان آیینی در فرهنگ و فولکور ایران. تهران: فرهامه.
مطهری، مرتضی (1357). مسئله حجاب.تهران: صدرا.
Charteris-Black, J. (2004). Corpus Approach to Critical Metaphor Analysis. New York: Palgrave Macmillan.
Chow, M. Y. (2010). A Comparative Study of the Metaphor Used in the Economic News Articles in Britain and Hong Kong. Doctoral dissertation, University of Birmingham.
Kovecses, Z. (2005). Metaphor in Culture: Universality and Variation. Cambridge. UK: Cambridge University Press.
Lakoff, G. (1993). The Contemporary Theory of Metaphor. In: A. Ortony (Ed.), Metaphor and Thought, (2nd edition), (pp. 202-251). Cambridge: Cambridge University Press.
-------------- & M. Jonson (1980). Metaphors We Live By. Chicago: Chicago University Press.
Morris, P. & J. Waldman (2011). Culture and metaphors in advertisements: France, Germany, Italy, the Netherlands and the United States. International Journal of Communication, 5, 942-968.