آخشینی، علی (1371). توسعة فعل مرکّب در کودک فارسیزبان. پایاننامة کارشناسیارشد زبانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
بهرامی خورشید، سحر (1397). نمابرداری عامل تعیینکننده در گذرایی. فصلنامه زبان و شناخت، 3 (4)، 31-54.
پورملکی، صدیقه (1395). رده شناسی گذرایی در زبان فارسی. نوشهر: ناسنگ.
حقبین، فریده (1382). بررسی صوری، نقشی و شناختی تعدّی در زبان فارسی. رسالة دکتری زبانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
راسخمهند، محمد (1386). ساخت ناگذرا در فارسی. مجلّة زبان و زبانشناسی، 3 (1)، 1-19.
طاهری اسکویی، مرجان و شهین نعمتزاده (1395). رشد جنبة معنایی فعل در کودک فارسیزبان: مطالعة طولی. مجلّة توانبخشی، 17 (2)، 117-107.
صحرایی، رضامراد (1387). فراگیری نحو در زبان کودک ازمنظر زبانشناسی زایشی. رسالة دکتری زبانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
کریمی، فائقه (1389). تثبیت پارامترها در فراگیری گفتار کودک فارسیزبان. پایاننامة کارشناسیارشد زبانشناسی، دانشگاه الزهراء تهران.
گلفام، ارسلان (1389). اصول دستور زبان. تهران: سمت.
References
Asher, R. E. (1994). Encyclopedia Of language and Linguistics. Vol 1-10 , Pergarmon Press.
Carnie, A. (2006). Syntax, a Generative Introduction. oxford press.
Comrie, B. (1989). Language Universals and Linguistic Typology. Black Well Press.
Dodson, K. & M. Tomasello (1998). Acquiring the Transitive Construction in English: The Role of Animacy and Pronoun. Child Language, 25 (3), 605-622.
Givon, T. (1986).Syntax, a Functional Typology Introduction. John Benjamin Press.
Hopper, P. J. & S. A. Thompson (1984).Transitivity in grammar and discourse. Language, 56 (2), 251-299.
Leech, G. (2006). A glossary of English grammar. Edinberg university press.
Slobin, D. I. (1989). Cross Linguistic Evidence for the Language Making Capacity and Bowerman. Child Language, 16 (2), 456-466.