افراشی، آزیتا و فاطمه نعیمی حشکوایی (1389). تحلیل متون داستانی کودک با رویکرد شعرشناسی شناختی. زبانشناخت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال اوّل، شمارۀ دوّم، صص 1-25.
اکبری شلدره، فریدون (1391). کتاب معلّم (راهنمای تدریس) فارسی اوّل دبستان. چاپ اول. تهران: ادارۀ کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
---------------، معصومه نجفی پازکی، حسین قاسمپور مقدم و راحله محمدی (1394 الف). فارسی سوّم دبستان. بخوانیم. تهران: ادارۀ کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
---------------، فردوس حاجیان، حسین ذوالفقاری و مصطفی رحماندوست (1394 ب). فارسی اوّل دبستان.بخوانیم. تهران: ادارۀ کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
ارجمند رشیدآباد، زهرا، فریدون اکبری شلدره و دیگران (1394). فارسی دوم دبستان. بخوانیم. تهران: ادارۀ کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
پورابراهیم، شیرین و مریمسادات غیاثیان (1392). بررسی خلاقیتهـای شـعری حـافظ در مفهومسازی عشق. مجلّة نقد ادبی، 6 (23)، 59-82.
زورورز، مهدیس، آزیتا افراشی و مصطفی عاصی (1392). استعارههای مفهومی شادی در زبان فارسی: یک تحلیل پیکرهمدار. مجلّة زبانشناسی و گویشهای خراسان دانشگاه فردوسی مشهد، 5 (9)، 49-72.
سجودی، فرزان و زهرا قنبری (1391). بررسی معناشناختی استعارۀ زمان در داستانهای کودک به زبان فارسی (گروههای سنّی «الف»، «ب» و «ج»). مجلّة نقد ادبی، 5 (19)، 135-156.
شریفی، شهلا و زهرا حامدی شیروان (1389). بررسی استعاره در ادبیات کودک و نوجوان در چهارچوب زبانشناسی شناختی. تفکّر و کودک، 1 (2)، 39-63.
صالحی عمران، ابراهیم، سهیلا هاشمی و منصوره ایراننژاد (1391). تحلیل محتوای کتابهای درسی دورۀ آموزش ابتدایی بر اساس مؤلّفههای شادکامی. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، 11 (44)، 141-164.
عملصالح، احیاء، منیژه عبدالهی و ربابه کارگران (1389). بررسی عناصر طبیعت در کتاب فارسی دوم دبستان. مجلّۀ مطالعات ادبیات کودک، 1 (2)، 101-123.
قادری نجفآبادی، سلیمان و منوچهر توانگر (1392). تحلیل شناختی پارهای از استعارههای دل در بوستان سعدی. مجلّة زبانشناسی و گویشهای خراسان دانشگاه فردوسی مشهد، 5 (8)، 21-52.
ملکیان، معصومه و فرهاد ساسانی (1392). بیان استعاری غم و شادی در گفتار روزمرّه. پژوهشهای زبانشناسی تطبیقی، 3 (5)، 113-140.
Croft, W. & D. A. Cruse (2004). Cognitive Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
Forceville, Ch. (1996). Pictorial metaphor in advertising. London: Routledges.
Kövecses, Z. (2010). Metaphor: A practical Introduction. 2nd ed. New York: Oxford University Press.
--------------- (2000). Metaphor and emotion: Language, Culture and Body in Human Feeling. New York/ Cambridge: Cambridge University Press.
Lakoff, G. (1992). The Contemporary Theory of Metaphor. In: A. Ortony (Ed.) Metaphor and Thought, (pp. 202-251). New York, NY, US: Cambridge University Press.
------------- (1987). Women, fire, and Dangerous Things: What Categories reveal about the Mind. Chicago: Chicago University Press
-------------, J. Esperson & A. Goldberge (1989). Master metaphor list. Cognitive Linguistics Group. University of California at Berkeley.
------------- & M. Johnson (1980). Metaphors We Live By. Chicago and - London: University of Chicago Press.
Lee, D. (2001). Cognitive linguistics: An Introduction. New York: Oxford University Press.
Lin, J., P. Lin & C. Wu (2010). Wellbeing perception of institutional caregivers working for people with disabilities: Use of Subjective Happiness Scale and Satisfaction with Life Scale analyses, Research in Developmental Disabilities, 31 (12), 1083-1090.
Pirzad Mashak, Sh., A., Pazhakh, & A. Hayati (2012). A comparative study on basic emotion conceptual metaphors in English and Persian literary texts. International Education Studies, 5 (1), 200-207.
Tomasello, M. (1999). Cognitive Linguistics. In: M. Bechtel and G. Graham (Eds.). A Companion to Cognitive Science, (pp. 477-487). Oxford: Blackwell Companions to Philosophy.
Warnick, B. (2009). Dilemmas of autonomy and happiness. Theory and research in education, 17 (89), 89-111.