اکبری شلدره، فریدون و دیگران (1392). فارسی اول دبستان. ادارۀ کل چاپ و توزیع کتابهای درسی تهران.
بختیاری، سمیه (1390). بازنمایی جنسیت در تصاویر کتابهای اینترچینج. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
رضایی، طاهره و فرزان سجودی (1394). بازنمایی جنسیت در متون دیداری کتابهای آموزشی زبان انگلیسی به غیرانگلیسیزبانان از منظر نشانهشناسی اجتماعی. جستارهای زبانی، دورۀ 6، شمارۀ 3، 115-140.
مردانی، انسیه (1391). تحلیل بیلبوردهای تبلیغاتی شهری از منظر نشانهشناسی اجتماعی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و فرهنگ.
مصلحزاده، فاطمه (1391). نشانهشناسی اجتماعی تصاویر کتابهای درسی دورۀ راهنمایی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر.
Guijarro, A. J. M. (2010). A Multimodal Analysis of the Tale of Peter Rabbit within the Interpersonal Metafunction. ATLANTIS, Journal of the Spanish Association of Anglo-American Studies, 32(1), 123–140.
Halliday, M. (1994). An Introduction to Functional Grammar. London: Edward Arnold.
Harrison, C. (2003). Visual Social Semiotics: Understanding How Still Images make Meaning. Technical Communication, 50(1), 46-60.
Hodge, R. & G. Kress (1988). Social Semiotics. Cambridge: Polity Press.
Jewitt, C. & R. Oyama (2004). Visual Meaning: A Social Semiotics Approach. In: T. Van Leeuwen & C. Jewitt (Eds.), The Handbook of Visual Analysis, (pp. 134-156). Sage Publication.
Kress, G. & T. Van Leeuwen (1990). Reading Images. Geelong, Australia: Deakin University Press.
Kress, G. & T. Van Leeuwen (1996). Reading Images: The Grammar of Visual Design. London: Routledge.
Kress, G. & T. Van Leeuwen (1998). Front pages: (The Critical) Analysis of Newspaper Layout. In: A. Bell, & P. Garrett (Eds.), Approaches to Media Discourse, (pp. 186-219). Blackwell. Malden, Mass, Oxford.
Kress, G. & T. Van Leeuwen (2006). Reading Images: The Grammar of Visual Design. London: Routledge.
Lirola, M. M. (2006). A Systemic Functional Analysis of Two Multimodal Covers. Revista Alicantina de Estudios Ingleses, 19, 249-260.
Van Leeuwen, T. (2005). Introducing Social Semiotics. London/New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
Wilcox Hemais, B. J. (2014). Word and Image in Academic Writing: A Study of Verbal and Visual Meanings in Marketing Articles. E.S.P Today: Journal of English for Specific Purposes at the Tertiary Level, 2(2), 113-133.
Yang, J. & Y. Zhang (2014). Representation Meaning of Multimodal Discourse – A Case Study of English Editorials in the Economist. Theory and Practice in Language Studies, 4(12), 2564-2575.