ایلکا، شهلا (1394). بررسی حروف اضافه مکانی در نوشتار فارسیآموزان خارجی از منظر رویکرد شناختی. پایاننامه کارشناسیارشد رشته زبانشناسی، دانشگاه سمنان.
بابایی فلاح، سارا (1398). چندمعنایی حروف اضافه در چهارچوب معنیشناسی شناختی و شیوۀ آموزش آنها به فراگیران زبان فارسی به عنوان زبان بیگانه. پایاننامه کارشناسیارشد رشته زبانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
خانزاده، معصومه (1392). بررسی چندمعنایی برخی حروف اضافهی مکانی در زبان فارسی با رویکرد معنیشناسی شناختی. پایاننامه کارشناسیارشد رشته زبانشناسی، دانشگاه سمنان.
راسخمهند، محمّد (1390). درآمدی بر زبانشناسی شناختی: نظریهها و مفاهیم. چاپ دوم. تهران: سمت.
راسخمهند، محمّد؛ رنجبر ضرابی، نفیسه (1392). بررسی شبکه معنایی حروف اضافه «در» و «سر». پژوهشهای زبانشناسی تطبیقی، 3(5)، 95-112.
رضویان، حسین؛ خانزاده، معصومه (1393). چندمعنایی حرف اضافۀ «به» در زبان فارسی با رویکرد معنیشناسی شناختی. مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران، 2(7)، 57-79.
زاهدی، کیوان؛ محمّدیزیارتی، عاطفه (1390). شبکة معنایی حرف اضافة فارسی «از» در چهارچوب معنیشناسی شناختی. تازههای علوم شناختی، 13(1)، 67-80.
سراجیان اردستانی، مهدخت (1389). بررسی چندمعنایی حرف اضافة «از» در قالب نظریة معنیشناسی شناختی. پازند، (23)، 45-63.
دهخدا، علیاکبر (1377). لغتنامه. تهران: روزنه.
گلفام، ارسلان؛ یوسفیراد، فاطمه. (1385). بررسی حروف اضافه مکانی در چارچوب شناختی: مطالعه موردی حرف اضافه «در/توی». زبان و زبانشناسی، 2(3)، 33-46.
مختاری، شهره؛ رضایی، حدائق (1392). بررسی شناختی شبکۀ معنایی حرف اضافۀ «با» در زبان فارسی. زبانشناسی و گویشهای خراسان، 5(9)، 73-94. https://doi.org/10.22067/lj.v5i9.37338
معین، محمّد. (1386). فرهنگ معین. 2 ج. تهران: ادنا کتاب راه نو.
یوسفیراد، فاطمه (1387). بررسی حروف اضافۀ زبان فارسی در چارچوب معناشناسی شناختی با نگاه ویژه به حروف اضافۀ مکانی. پایاننامه دکتری تخصصی رشتة زبانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.