طاهرزاده، میترا، محمود الیاسی و عطیه کامیابی گل (1394). بررسی خطاهای نوشتاری فارسی آموزان عربزبان سطح میانی خطاهای واژگانی برمبنای چارچوب جیمز. در: سومین همایش ملی زبانشناسی و آموزش زبان فارسی، چشمانداز پژوهشهای زبان در قرن 21، (صص 101-121). مشهد مقدس.
علوی مقدم، سید بهنام و معصومه خیرآبادی (1391). تحلیل اشکالات نوشتاری دانشآموزان ایرانی غیر فارسیزبان (مخاطبان مجلات رشد). فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 11 (43)، 43-59.
غلامعلیزاده، خسرو، عامر قیطوری و اکرم کرانی (1397). بررسی تداخل نحوی کردزبانان کلهر ساکن کرمانشاه به هنگام تکلم به زبان فارسی معیار، جستارهای زبانی، 9 (44)، 209-226.
کاظمی، ابراهیم (1373). تداخل، مشکل یادگیری زبان بیگانه. مجموعهمقالات دانشگاه علامه طباطبایی، (80)، 351-364.
کامجو، محمد (1390). تحلیل خطاهای واژگانی دانشآموزان آملی زبان مقطع دبیرستان در نوشتار زبان فارسی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
مدرسی، یحیی (1368). درآمدی بر جامعهشناسی زبان. تهران: مؤسّسة مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
معرفت، فهیمه و احمد احمدیان (1384). بررسی خطاهای زبانی در نوشتار دانشآموزان فارسیآموز کردزبان (گویش مهاباد) در سطح متوسّط زبانآموزی. مجلة زبان و ادب، 9 (26)، 10-37.
Azzouz, A. (2013). Interference of Syntactic, Lexical and Phonological Aspects from Arabic into English for Syrian University Students: A Cross- Sectional Study in the HIL at Aleppo University. Doctoral dissertation. Aleppo University.
Brown, H. D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching (4th edition). New York: Longman.
Dulay, H. M. B. & S. Krashen (1982). Language Two. Oxford: Oxford University Press.
Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
Farhadi, M. (2000). Studying the Problems of Arab Students in Writing in Persian: Analyzing Lexical and Syntax Errors. MA thesis, University of Shiraz.
Keshavarz, M. H. (2011). Contrastive Analysis & ErrorAnalysis, Tehran: Rahnama.
Richards, J. C. (1971). A non-contrastive approach to error analysis. ELT Journal, XXV (3), 204-219.